رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گزارش|

جام ملت‌های آسیا| بازی‌های دراماتیک جام ادامه دارد؛ نبرد مهیج سامورایی‌ها مقابل بحرین

9:45 - 11 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۷۵۳۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
جام ملت‌های آسیا| بازی‌های دراماتیک جام ادامه دارد؛ نبرد مهیج سامورایی‌ها مقابل بحرین
پرونده مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ امروز بسته می‌شود تا ترکیب تیم‌های صعود کننده به مرحله یک‌چهارم به طور کامل مشخص شود.

خبرگزاری میزان - مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به ایستگاه پایانی خود رسیده و امروز چهارشنبه (۱۱ بهمن) شاهد ۲ بازی پایانی این مرحله خواهیم بود تا تکلیف تیم‌های صعود کننده به مرحله یک‌چهارم به طور کامل مشخص شود.

روز گذشته سه‌شنبه (۱۰ بهمن) ۲ دیدار برگزار شد که در نخستین بازی ازبکستان از ساعت ۱۵ در ورزشگاه الجنوب به مصاف تایلند رفت که این بازی برتری ۲ بر یک ازبک‌ها به پایان رسید.

ازبکستان که از ابتدا توپ و میدان را در اختیار داشت، حملات گسترده‌ای روی دروازه تایلند صورت داد تا در نهایت در دقیقه ۳۶ عزیزبک تورگونبائف به گل نخست دست یافت. با آغاز نیمه دوم تایلند چندین حمله خطرناک صورت داد که در نهایت موفق شدند در دقیقه ۵۸ روی یک کار ترکیبی و زیبا توسط ساراچت به گل تساوی برسند، اما این پایان کار نبود تا اینکه ازبک‌ها ۷ دقیقه بعد توسط فیض‌الله‌یف به گل دوم رسیدند و بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود شاگردان کاتانچ به پایان رسید. ازبکستان با برد در این بازی باید در دور بعد به مصاف قطر در مرحله یک‌چهارم برود.

 

جام ملت‌های آسیا| بازی‌های دراماتیک جام ادامه دارد؛ نبرد مهیج سامورایی‌ها مقابل بحرین

در دومین بازی شب گذشته از ساعت ۱۹:۳۰ کره‌جنوبی در ورزشگاه اجوکیشن به مصاف عربستان رفت و موفق شد سعودی‌ها را در ضربات پنالتی شکست دهد و به دور بعد صعود کند.

دیدار عربستان و کره‌جنوبی نیز از کلاس بالایی برخوردار بود و تمام فوتبال دوستان را به وجد آورد. تیم ملی عربستان در نیمه نخست بازی ابتدا آغازگر حملات بود و در اکثر نقاط زمین توپ را در اختیار داشتند، اما تا پایان نیمه نخست گلی رد و بدل نشد تا اینکه با شروع نیمه دوم در دقیقه ۴۶ عربستان توسط ردیف به گل نخست دست یافت. 

کره‌ای‌ها پس از دریافت گل حملات خود را گسترده‌تر کردند و در حالی که سعودی‌ها خود را برای جشن صعود آماده می‌کردند، در دقیقه ۹۹ گوئه سونگ چو گل تساوی را وارد دروازه حریف کرد و بازی به وقت‌های اضافه رفت که در ادامه حملات سنگین ۲ تیم ثمری نداشت و در ضربات پنالتی کره‌ای‌ها موفق شدند عربستان را ۴ بر ۲ شکست دهند و به دور بعد صعود کنند. کره جنوبی با این برد در مرحله یک‌چهارم نهایی باید مقابل تیم ملی استرالیا صف آرایی کند.

و اما امروز از ساعت ۱۵ ژاپن و بحرین مقابل هم قرار خواهند گرفت که در ادامه گزارش به آن خواهیم پرداخت.

 

جام ملت‌های آسیا| بازی‌های دراماتیک جام ادامه دارد؛ نبرد مهیج سامورایی‌ها مقابل بحرین

*ژاپن - بحرین؛ تلاش سامورایی‌ها برای تقابل احتمالی با یوز‌های ایرانی در یک‌چهارم

امروز از ساعت ۱۵ تیم ملی ژاپن یکی از مدعیان قهرمانی باید در ورزشگاه الثمامه به مصاف تیم ملی بحرین برود. قضاوت این بازی مهم را احمد العلی از کشور امارات بر عهده خواهد داشت.

سامورایی‌ها در گروه D این رقابت‌ها با برد ۴ بر ۲ مقابل ویتنام کار خود را استارت زدند، اما با شکست ۲ بر یک مقابل عراق، صدرنشینی این گروه را از دست دادند و به طرف دیگر جدول که ایران در آن حضور داشت، راه یافتند. ژاپن در سومین بازی خود ۳ بر یک اندونزی را شکست داد تا با ۶ امتیاز و به عنوان تیم دوم گروه خود به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

در حالی‌که پیش‌بینی می‌شد در این مرحله ژاپن حریف کره جنوبی شود، اما شاگردان کلینزمن با از دست دادن ۲ امتیاز (شاید مصلحتی) مقابل مالزی دوم شدند و بحرین توانست به عنوان صدرنشین از گروه E صعود کند. تیم ملی ژاپن در رنکینگ جهانی در رده ۱۷ قرار دارد و در حال حاضر بالاتر از ایران بهترین تیم آسیا است.

در سوی دیگر تیم ملی بحرین ابتدا ۳ بر یک به کره باخت، اما در ادامه با ۲ پیروزی یک بر صفر مقابل مالزی و اردن توانست با ۶ امتیاز به مرحله یک هشتم صعود کند تا در این مرحله به مصاف ژاپن مدعی برود. تیم ملی بحرین در گروه E شگفتی ساز شد و بالاتر از کره‌جنوبی نیزبه عنوان تیم نخست صعود کرد. بحرین در رنکینگ جهانی در رتبه ۸۶ دنیا قرار دارد.

تیم ملی ژاپن در ۵ تقابل قبلی خود در بازی‌های رسمی و غیررسمی ۴ برد و یک شکست به دست آورده است. ژاپن پیش از باخت مقابل عراق در دور گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ آخرین بار در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام جهانی مقابل کرواسی در ضربات پنالتی شکست خورده و حذف شده بود. این تیم سابقه پیروزی ۴ بر یک مقابل پرو و آلمان را طی بازی دوستانه در اوایل سال جاری در کارنامه خود ثبت کرده است که نشان از کلاس بالای فوتبال این کشور در این تورنمنت دارد.

 

جام ملت‌های آسیا| بازی‌های دراماتیک جام ادامه دارد؛ نبرد مهیج سامورایی‌ها مقابل بحرین

در سوی مقابل بحرین در ۵ بازی اخیر خود ۲ برد، ۲ شکست و یک تساوی ثبت کرده‌. تیم ملی بحرین طی ۵ بازی اخیر خود ۵ گل دریافت کرده و تنها ۳ گل به ثمر رسانده، این در حالیست که ژاپن طی ۵ بازی اخیر خود ۱۹ گل به ثمر رسانده و تنها ۶ گل دریافت کرده‌ که نسبت به این آمار تیم ملی ژاپن برتری بالایی نسبت به حریف دارد.

زیون سوزوکی، دروازه‌بان تیم ملی ژاپن، در مرحله گروهی عملکرد خوبی نداشت و نتوانست دروازه خود را در هیچکدام از مسابقات بسته نگه دارد و اشتباهات تاثیرگذاری روی گل‌های دریافتی ژاپن داشت. موضوعی که به اذعان کارشناسان ممکن است به پاشنه آشیل این تیم در مسابقات حساس مرحله حذفی تبدیل شود.

او مقابل عراق، ویتنام و اندونزی دروازه‌اش باز شد و مجموعا پنج گل دریافت کرد تا یکی از ضعیف‌ترین دروازه‌بان‌های تیم‌های مدعی جام ملت‌های آسیا باشد. با عملکردی که او در مرحله گروهی از خود نشان داد پیش‌بینی می‌شد هاجیمه موریاسو تغییراتی در خط دروازه تیمش ایجاد کند، اما به نظر می‌رسد او در دیدار امروز هم در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

 

جام ملت‌های آسیا| بازی‌های دراماتیک جام ادامه دارد؛ نبرد مهیج سامورایی‌ها مقابل بحرین

آیاسه یوئدا با ۳ گل و تاکومی مینامینو با ۲ گل زده برترین گلزنان ژاپن تا اینجای تورنمنت هستند. بازیکنانی، چون اندو، ریتسو دوان و تاکفوسا کوبو نیز از بازیکنان تاثیرگزار و مهم ژاپن در بازی امروز خواهند بود.

حال با این وجود باید منتظر بمانیم و ببینیم چه نتیجه‌ای در بازی امروز سامورایی‌ها مقابل بحرین به دست خواهد آمد تا حریف برنده دیدار ایران و سوریه در مرحله یک چهارم مشخص شود. این احتمال وجود دارد که با توجه به بار فنی برتر تیم‌های ایران و ژاپن مقابل حریفانشان در مرحله یک‌چهارم این ۲ تیم بار دیگر به مصاف هم بروند و با توجه به شکست یوز‌ها در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ اینبار در مرحله یک‌چهارم به دنبال انتقام از سامورایی‌ها باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *